Big Green Egg - EGGhead Forum - The Ultimate Cooking Experience...
Welcome to the EGGhead Forum - a great place to visit and packed with tips and EGGspert advice! You can also join the conversation and get more information and amazing kamado recipes by following Big Green Egg at:

Facebook  |  Twitter  |  Instagram  |  Pinterest  |  Youtube  |  Vimeo
Share your photos by tagging us and using the hashtag #EGGhead4Life.


In Atlanta? Come visit Big Green Egg headquarters, including our retail showroom, the History of the EGG Museum and Culinary Center!  3786 DeKalb Technology Parkway, Atlanta, GA 30340.

Blackstone 36 Inch Griddle

Some members were discussing a Blackstone Griddle and I had no clue what they were talking about...  I thought it was some kinda griddle fer an Egg so I looked em up.  Fell in love with the tool, and went out and bought the 36 incher.  Cheapest I found was Wallyworld ($247 + $28 fer 3 year insurance plan).  It will go well with the Green Egg mini maxx when we go camping...  It'll be broke in at Dega next month!!!  We didn't have my truck so in the convertible it went!!!  Not bad being redneck style!  All I gotta do is put it together and season the crap outta it!  Wallyworld also had the Blackstone 36 inch cover so I'm set!  Stopped by Pepper Palace and bought some goodies too!


Hunting-Fishing-Cookin' on my EGG! Nothing else compares!

Comments

  • You gonna love it... enjoy
    Charlotte, NC - Large BGE 2014, Maverick ET 733, Thermopen, Nest, Platesetter, Woo2 and Extender w/Grid, Kick Ash Basket, Pizza Stone, SS Smokeware Cap, Blackstone 36"
  • Bought one two weeks ago and love it. Already cooked smash burgers twice, Japanese hibachi twice, philly cheese steaks and pancakes. 
  • FockerFocker Posts: 8,263
    edited September 2017
    Strong work.
    Have fun with it.
    A BS + grill/smoker on the go is hard to beat.
    I have this griddle set, 5 star quality for $16.

    Brandon
    Quad Cities
    "If yer gonna denigrate, familiarity with the subject is helpful."

  • I'm thinking about buying one to go with my XL just haven't pulled the trigger yet. 
  • Jai-BoJai-Bo Posts: 566
    Focker said:
    Strong work.
    Have fun with it.
    A BS + grill/smoker on the go is hard to beat.
    I have this griddle set, 5 star quality for $16.



    Thanks fer the Amazon link!!!  I'll do that soooooon!  With Irma coming I may be able to break in the griddle prior to Dega!!!  Got it seasoning as I type!!!
    Hunting-Fishing-Cookin' on my EGG! Nothing else compares!
  • Made Smashburgers for the first time on mine yesterday. Everyone loved them!! Only the second time I've used my Blackstones. I think they'll start getting a little more use now.
  • HibbyHibby Posts: 605
    I picked up a diamond tread cover for mine last week. Really pleased with it and I think I'll be more inclined to use it as I wasn't a fan of the cloth cover.
    https://backyardlifegear.com/products/griddle-cover-diamond-plate-aluminum-for-36-inch-blackstone-griddle
    I cook. I eat. I repeat. Thornville, Ohio
  • Jai-BoJai-Bo Posts: 566
    Hibby said:
    I picked up a diamond tread cover for mine last week. Really pleased with it and I think I'll be more inclined to use it as I wasn't a fan of the cloth cover.
    https://backyardlifegear.com/products/griddle-cover-diamond-plate-aluminum-for-36-inch-blackstone-griddle


    Dang....that joker is high class!  I like it, especially with the table piece set up around the edge!  Only problem with it would be it would end up a table to put junk on!!!  hahaha  The cover I got is pretty thick w/ a rubber interior...when it wears out or a road trip it may become "unstrapped" and mysteriously blow off going down the interstate. hahaha
    Hunting-Fishing-Cookin' on my EGG! Nothing else compares!
Sign In or Register to comment.
Click here for Forum Use Guidelines.